2012. augusztus 15., szerda

Befőzés XXIII. - zakuszka

Zakuszkát én még soha, de igazából enni sem. Sőt,először most sem zakuszkát akartam készíteni, hanem sima padlizsánkrémet, de közben vettünk néhány kápia paprikát is, így viszont adta magát a recept.
A zakuszka receptje olyan, mint a lecsóé, ezer kering a neten belőle, mindenki esküszik a sajátjára, amiből én azt vontam le, hoyg szinte tök mindegy, hoyg csinálom, mert az meg az  én zakuszkám lesz. 
Abban biztos voltam, hogy most sem a gombás, sem a babos verziót nem fogom megcsinálni, nekem valami alapzakuszka kell, mi lecsóból is a legegyszerűbbet szeretjük. Azt viszont nagyon.
Alapnak ezt a receptet vettem, szinte ugyanez az enyém is, talán babérlevél nincs benne, ha jól emlékszem és a mennyiségeket nem mértem. Nem szoktam.




Most pedig úgy állunk, hogy kellene még zakuszka.És továbbra is padlizsánkrém.

4 megjegyzés:

  1. A zakuszka nagyon finom, szerintem a babos is.
    Padlizsánkrémet nem szoktam elrakni, a parázson megsütött padlizsánt lefagyasztva teszem el.

    VálaszTörlés
  2. szó szerint ugyanígy álltam neki tavaly... aztán rákaptam, háromszori főzésből lett 27 üveg, a végén már tettem bele mindent, ami volt itthon:) az egész család kapott belőle.
    ... idén jobban rá kell kapcsoljak, mindenki zakuszkát akar:)... csak egy kicsit többet, ha lehet:)))

    VálaszTörlés
  3. nagyon veszélyes ez a zakuszka, én is így vélem, vigyázni kell vele:)))

    Beám:nincs hely a fagyasztónkban, kicsi :(

    VálaszTörlés
  4. nálunk a paszulyos, avagy ahogy nálunk mondják, a fuszulykás az igazi.... régebben anyu még próbálkozott padlizsánossal, de mióta magamnak (magunknak) teszem, csak a zsengés paszulyos jöhet szóba... ajánlom próbára :)

    VálaszTörlés