2012. július 1., vasárnap

Befőzés XIV. - csokis meggy

Már tavaly is érdekelt a csokis meggy, de tavaly más világ járt nálunk, Kedvetlenék és Megzuhantak voltak (tartós) vendégségben nálunk, bevették magukat még a konyhába is, no kísérletezgetés.
Idén viszont van kedv is (visszatért hosszas kiküldetéséből), üveg is, meggy is. Kánikula is.
Ez a cucc annyira jó, hogy kétszer készítettem, nagyjából 12-13 üveg lett belőle, nem tudom pontosan, ugyanis a kamrafelelős nem én vagyok, én csak befőzök, ill. a címkét még rányomom az üvegre, aztán megy a dunsztba, onnantól kezdve majd a háznál lévő férfi intézkedik, ő veszi ki, és ő hordja be a kamrába. Abból, ahogy a befőzések kedvéért rendet rakott odabent (jelzésértékű, hogy több minden ment ki, mint maradt, khm), s abból, ahogy rendezgeti a sorokat, azt szűröm le, hogy örül a visszatért kedvnek.

Na, szóval, ez szerintem nem lekvár, ez duma, annyira való kenyérre, mint a Nutella, azaz sehogy, inkább édesség, finom, kanállal üvegből, az való neki. Egyébként a csokit csak beledobáltam a kész meggylekvárba, rottyant és kész. A második adagba némi rumot kívántam löttyinteni, ez azonban memóriaproblémák következtében elmaradt.
Több fénykép pedig a hőség miatt.
(vagyis egyik sem miattam)

  

10 megjegyzés:

  1. megosztanád a receptet is? amúgy eláll télire is (ha marad)?

    VálaszTörlés
  2. legalább annyit mondj, milyen csoki volt??? a többit úgyis tudjuk... kiskanál:)))

    VálaszTörlés
  3. csak azért nem írtam, mert ez egy sima meggylekvár, amit mki másképpen készít,úgy, ahogy ő szereti, és a végén beletördeltem étcsokoládét. az fél másodperc alatt olvad fel, megy az üvegbe, dunsztba.. stb. ez télire való teljesen, mondom, mint a lekvár, csak csokoládéval. (csak mi nem lekvárként fogyasztjuk)

    amikor először csináltam, tibit tettem bele (én olyan 10 dkg csoki- 1-1,5 kiló magozott megy arányban),másodjára a Lidl-ben vettem valami étcsokit. szeretem, ha karakteres, meg különben is, ne tejcsoki legyen.


    így jó volt,lányok?

    VálaszTörlés
  4. Zazikám, ha nem baj, idetenném azt a receptet, ami alapján én is készítettem: http://martyhobby.blogspot.hu/2011/06/meggyes-csoki-lekvar.html

    Mondhatom, istenien finom a végeredmény:o)

    VálaszTörlés
  5. sőőőt! kommenteljetek és mondjátok, hoyg ti hogyan és mit másképp, vagy mit pont így, de legfőképpen azt mondjátok, h ugyehogy mennyire finom! :)
    köszönöm, Gyöngyikém!

    VálaszTörlés
  6. Én tavaly csináltam először. Most már rutinosabb vagyok. Többet a csokisból, kevesebbet a fűszeresből (bár az is isteni). Tegnap leszűrtem a levendula szirupot. Ma fotózok és blogolok. Köszönöm az ötletet, igazán jó kis frissítő ebben a ... nagy melegben.

    VálaszTörlés
  7. Teljesen igazad van:) Én most készítettem először és már egy csupor kikanalazva:) A tiedet is kipróbálom, mert szebb, rózsaszínűbb lett (én fél kg-hoz raktam 80g csokit:))

    VálaszTörlés
  8. Andi, de edd is ám!! :)) (én a ki nem mondott jelzőt értem, nem botránkozom meg, már többször a határán voltam a kifakadásnak magam is:(

    Nyamm:nagyon durva, ahoyg eltűnik egy-egy üveg...

    én kevesebbet tettem, de csak azért, mer tén szeretem, ha savanykás, ez egyéni ízlésdolga:)

    VálaszTörlés