2010. október 11., hétfő

Klimték

Azt mondod, szecesszió? Azt mondom, indák, levelek, arany.
Azt mondod, marhaság? Azt mondom, de mekkora...

Jó pár évvel ezelőtt a Belvedere palotában láttam Klimt képeit, arannyal, Juditokkal, (növényi) ornamentikával, s tekintve, hogy művészettörténetből én átlagember vagyok, nekem ez a szecesszió. A mostani kiállítás nem csak azért volt remek, mert a kiállított képek örömet okoztak, hanem azért, mert a szecesszióról kialakított képem árnyaltabbá vált, a magam által beskatulyázott Klimt és társai kitörtek a számukra kialakított fiókból, s szabadon garázdálkodtak, hogy végül egy újabb, nagyobb fiókban kössenek ki, melynek még oldala sincs.

(Botero képei egy külön kaland, ki nem hagynám, de nem a szecesszió után azonnal)

9 megjegyzés:

  1. Mi fordított sorrendben néztük meg: előbb Botero, aztán Klimt. Klimt már nem tudott mély benyomást tenni rám:(

    VálaszTörlés
  2. Soha nem nézek meg két kiállítást egyszerre, mert nem tudom feldolgozni, telítődöm az egyikkel, utána a másikat már csak lenyomom, ezt pedig nem akarom. Lesz nekünk is Botero, elvégre jan. 23-ig tart, de most ez ülepedjen le, meg alakuljon, mert ez nagyon más volt, mint amire számítottam, szélesedett a látóköröm, és ez jó. :o)))

    Úgy lettem szocializálva ZM-mel, hogy a nekünk (nekem) megfelelő sorrendet tudjuk tartani, már ismerem magam, hosszú-hosszú évek munkája, tudod. :o)

    VálaszTörlés
  3. Egyszerre, hisz csak egy szabad estén volt:)))

    VálaszTörlés
  4. De nem baj, mert Klimt-et eddig is szerettem, Boterot pedig egyáltalán nem ismertem. De rajongó lettem:)

    VálaszTörlés
  5. Én is láttam múlt hétfőn céges szervezésben, mindkettőt egy este.
    Boteron először meghökkentem, de aztán levetítettek vele egy interjút, abban inkább a szobrait mutogatta, és akkor egészen "emberi" lett a pasas:))

    VálaszTörlés
  6. Zsófimamája-Gabi! Szerintem ugyanazon a rendezvényen voltunk!!!!:))))

    VálaszTörlés
  7. A szecesszió nagyon szép. Különösen az építészete. De a festészet is , üvegfestés, iparművészet... Klimtet csak Bécsben láttam. De hamarosan pótlom a hiányt.

    VálaszTörlés