2009. szeptember 25., péntek

Előre szólok, tisztességtelen játék!


Zenei műveltségem sekélyes volta onnan indul, hogy nem tudok énekelni. Nem csak úgy egyszerűen nem tudok, hanem nagyon nem. Általános iskolás koromban iszonyatos szenvedésnek voltam kitéve, ellentétben a közismert viccel, mely szerint "te inkább ne énekelj", engem állandóan hallani akartak a tanárok. Feltételezem, nem ismerték a viccet. Én meg nem énekeltem, ebből aztán majdnem bukás lett, amit csak megerősített az, amikor már kipréseltem valami hangot magamból, de a bukás fenyegető voltánál is rémesebb volt az énekóra előtti éjszaka, majd ennek hatványa, az óra előtti közvetlen szünet, na, ott én már teljesen odavoltam. Kinek a magyar, kinek az ének, ugye.
Megjegyzem, ma már úgy gondolom, hogy általában a készségtantárgyakként említett trióval volt nekem bajom, mert az ének mellett sem rajzból, sem testnevelésből nem voltam jó - eufemisztikusan szólva.

Aztán mégiscsak elvégeztem a különböző iskolákat, s most úgy állok, hogy a gyerekkori zenei sokkhatás következményeként van bennem némi immunitás a zene iránt, de lehet, hogy csak eklektikus az ízlésem. Szeretem Bach-ot, Vivaldit, Telemann-t, Beethoven már időnként necces, de belefér, szeretem a Spyro Gyra-t, a Talking Heads-et, Susanne Vegát fenntartás nélkül, meg Johnnie Mitchell-t. A Kalákát mindenek felett.

Na, de most visszavágok (illetve visszavágnék, ha egykori énektanárom olvasná a blogomat), mert olyan táskát varrok, amelynek az elejét egy kottával dekorálom. Én. És nem ám légből kapott hangjegyek vannak rajta (talán olyat nem is tudok), hanem komoly utánajárás előzte meg a kiválasztást, ez egy igazi kotta(részlet). A tisztességtelen játék pedig azt jelenti, hogy amennyiben valaki kitalálja, minek a kottája, hát azt komoly jutalomban részesítem. Én úgy gondolom, ez nehéz, de az is lehet, hogy ez a saját műveletlenségemből fakad, s bárki, aki tud kottát olvasni, játszi könnyedséggel megfejti, így legyen.


A kezdőrészlet van a táskán, külön felhívom a figyelmet (mert nagy segítség, én úgy képzelem) az első hangjegy melletti kis izére, s ezzel a szóval kellőképpen alátámasztom a korábban ecsetelt tudásom. :o)

Elég tisztességtelen vagyok? ( A táska egyébként nem nagy, a korábbi retrótáska mérete.)

12 megjegyzés:

  1. Na, ne máááááááááááááá- de azért kérem a címed, ajándék kedden indul! :o))))

    VálaszTörlés
  2. Jajj, na ne mááár, nincs itt a gitárom és anélkül meg bééééna vagyok:(( (Ez igaziból csak a kötelező hiszti a tisztességtelen játék miatt és hogy lemaradtam egy Zazi-ajándékról - megint:)))

    VálaszTörlés
  3. mi, fá, szó, dó, szó, fá, mi....
    Is- ten áldd meg a ma- gyart...

    (Kinek készült? Miért épp ez a dallam? De az ötlet remek, és a kivitelezés is természetesen! :))

    VálaszTörlés
  4. Szerettem volna egy kottás táskát varrni, mert olyan jó ötletnek tűnt. :o) Hogy miért? Miért ne? Semmi más nincs mögötte. Köszi, Léda, remélem, jó lesz a táska. Van más még a tarsolyomban. :o)

    Kicsikató! Nekem se gitárral, se anélkül nem ment volna. :o)

    VálaszTörlés
  5. Kicsit későn olvastam a posztodad, látom, már sok megfejtést kaptál. természetesen ez a Himnusz, D-dúrban. (Erre jó a zenei általános :-)

    VálaszTörlés
  6. Még ilyet :) Én is pont hangjegyes kitűzőt készítettem az elmúlt napokban.. és szándékomban állt egy táskát is, valami dallammal :DD

    VálaszTörlés
  7. Szerintem készíts még egyet, valami baromi nehezet... hihihi
    Izgalmas lenne a játék, jókat szórakoznánk rajta, mondom én, aki az esélytelenek nyugalmával hintem az igét itten :) :) :)

    VálaszTörlés
  8. Hja, kérem, itt komoly zenei tudással bírók is vannak! :o) Ugye,Tallina?

    Anaisz, nekem régóta jár a fejemben, csak nem tudtam még megvalósítani, de éppen a múltkor jártam úgy, mint te. Valaki másnak is eszébe jutott az ötletem, ráadásul hamarabb megvarrta. :o) Még több ilyet fogok, tetszik!

    Viki, lesz még és lesz nehezebb is, na, megálljatok... :o))))

    VálaszTörlés
  9. én csak most értem ide, de nem is lett volna tisztességes ha én lövöm le a nyereményt. Ámbár a post címe az volt, hogy tisztességtelen játék :-)))
    Zaza,gratula,most néztem a Meskán mennyi mindened elkelt már!Csak így tovább!

    VálaszTörlés
  10. Én biztos hogy nem találtam volna ki,de nagyon ötletes!!!

    VálaszTörlés
  11. Violini,
    először is köszönöm, most kezd beindulni nagyon a Meska, így legyen, több szempontból is kell, pl. a lelkemnek nagyon. :o) Egyébként én rád gondoltam, hogy te tuti kitalálod és te leszel az első. :o)))

    Jutus, kitalálni én sem találtam volna ki, ha ez vígasztal. :o))))))

    VálaszTörlés