2009. március 15., vasárnap

Molett vagy? / Are you chabby?

Na most, ugye, vannak az átlagtól kicsit vastagabb emberek, konkrétan nők. Szokták őket nevezni molettnek, ducinak, teltkarcsúnak, túlsúlyosnak, pufinak vagy kevésbé intelligens módon dagadtnak, hájasnak, kövér disznónak, bálnának, és még ki tudja, minek.
És Németországban, ahol azért nem mindenki a francia nők karcsúságára hajaz, ahol aztán tényleg sokan cipelnek némi súlyfelesleget, tehát igazán tudják-tudhatják, hogy milyen egy igazán molett nő, ott rendszeresen kiadnak kimondottan ilyen alkatúak számára speciális kötős-varrós újságot, hogy mégis valahogy kinézzenek szegények.
És akkor ilyen nőkkel rakják tele.

Most akkor aki tényleg molett, az minek nevezze magát, mert a molett szó ezek szerint már foglalt és nagyon nem találom a hasonlóságot köztem és a képen látható modell között.

There are people (women) who are a bit (or not only a bit) overweight. They are called as crummy, chubby or ( called by not too intelligent people) fat, flabby.
In Germany where a lot of women can be found who haven't got the shape possessed by the French women- everbody knows how a woman with overweight looks like- here we can buy special newspapers full with patterns for them. And... you can see how a woman looks like in such a knitting-magazin. If she is called chubby.. .I am a whale. Really. :o(


19 megjegyzés:

  1. A fene tudja, volt szerencsém nem egyszer járni Franciaországban
    és a férjem kérdezte meg -hol vannak a filigrán francia nők ?
    Mert bizony egyet sem láttunk.
    Kétségtelen jól öltözöttek , de nem
    szépek és soványak.
    Drága virtuális barátném ha szólithatlak igy MI magyar nők
    vagyunk a szépek. ÖNBIZALOM!!!!!!
    Ráadásul Te még fiatal is vagy,
    pár kiló minusz és csettintgetni
    fognak utánad.

    VálaszTörlés
  2. Á, ne is mondd. Én lelkes Burda-vásárló vagyok, de mikor meglátom a molett ruhákat bemutató hölgyeket... Nem értem, hiszen ezek SZAKlapok, nem divatmagazinok, akkor miért kell megvezetni az amúgy is önértékelési zavarral küzdő olvasókat?

    VálaszTörlés
  3. Egy jó pár ruhát (molett!!!)már varrtam "pályafutásom" során.Én ezt úgy könyveltem el, hogy "molett testbe bújt karcsú hölgyek" vagyunk!Persze ezt így elmondom a megrendelőnek is.Egy jó nagy mosoly, és túl is léptünk ezen a témán...
    de sajnos ezt már rég tapasztalom én is, hogy ami molett az a képen nemigazán molett!

    VálaszTörlés
  4. Most nem mentegetni akarom a molett ujságokat, de ha azokat a nőket összehasonlitod a rendes ujság manekenjeivel, azért van némi különbség. Mig egy átlagos maneken olyan 180 cm magasság mellett 50 kg, a molett maneken ugyanezen magasság mellett 60 kg. Na jó, szóval én is szeretnék ilyen lenni, de a modellek elvileg tényleg inkább a moletteknek valók nem a soványaknak. ha igy nézed, akkor már más a helyzet. Pl. mikor egy áruházi katalógust nézek és a legnagyobb méret 44 akkor úgy érzem, hogy én már nem vagyok nő!

    VálaszTörlés
  5. Ez volt az egyik ok, amiért elkezdtem ruhákat varrni.

    VálaszTörlés
  6. Én Párizsban, komolyan mondom, hogy nem láttam duci nőt. Illetve voltak, de ők bevándorlók lehettek, minden jel szerint.
    Egyébként igazad van, Mmama, igenis szépek vagyunk.... csak higgyük végre el. :o)

    És jó szövegeket írtatok, tetszik... :o)

    VálaszTörlés
  7. Most engem is megfogtál :), tetszik ez a kötött modell.

    VálaszTörlés
  8. Valahogy el kell adni mindent...
    Talán ha szembesítenének a hájas mivoltommal az újságban, lehet el is menne a kedvem a modell megvarrásától.

    VálaszTörlés
  9. Na jó, de akkor rajtam már nem úgy áll, mint aképen szereplő "moletten"....ugye. :o(

    VálaszTörlés
  10. Egyszerű magyarázat: Megkötötték ezt a gyönyörű modellt, és nem ment rá a molett manökenre.. :D (egyébként nem vagyok benne biztos, hogy egy csinos, ám kissé töltöttebb nőn jól állna ez a darab- szerintem kifejezetten akkor szép, ha lóg... (Bár ez nem jó hír.. :( )

    Amúgy a "plus"-t takaró nagyobb méretek nem biztos, hogy feltétlen kövérséget jelentenek, a Burda modellek pl. mindig a kissé erősebb alkatú, de még formás kategóriába tartoznak. Egyes külföldi magazinok teljesen hétköznapi nőket alkalmaznak modellként- nekem ez sokkal szimpatikusabb, bár a "nagy álomra" ácsingózó többség a marketingesek szerint szívesen elhiszi még magáról, ha ilyenbe bújik, vagy ezt meg azt használja, majd ő is húszéves mosolygó ugrabugra lesz újra..

    Mindenesetre nem a Te készülékedben van a hiba! ;) Köss valami szépet! :)

    VálaszTörlés
  11. Vacskamati! Pont ez a bajom, hogy az ember nem látja, hogyan áll ez a pulóver egy valóban pufi hölgyön... És ezért szerintem sokan nem is kötik meg, mert rajtuk tuti, hogy nem áll majd úgy.Így kicsit hiteltelen a dolog, mindig azt mondom, a marketingesek megkérdezhetnének egy ducit is, ő mit szeretne látni... mondjuk, a valóságot, nem az álmot. Az a diétás újság dolga. :o)))

    VálaszTörlés
  12. Persze,hogy csalnak,ha megkötöd ezt,te is ilyen leszel...biztosan van,aki el is hiszi nekik,másként nem tennék.
    Nekem Lausanne-ban volt olyan érzésem,hogy mindenki 36-os visel.

    VálaszTörlés
  13. Hát, én nem hiszem... de lehet, hogy jobb lenne... :o)))

    VálaszTörlés
  14. Az ilyen hosszított modell a magas csajokon áll jól és kevés fölösleget ugyan elrejt, de bizonyos határon túl már inkább kihangsúlyozza a felesleget.

    Aki molett viszont az sem szeretne zsák szerű ruhákban járni, és némelyik Buda modell olyan szokott lenni. A lebernyegek is elég gyakran előfordulnak molettre képzelve, na ez a másik amit lehet utálni.

    Összességében, szerintem az általában jól kinéző modellek nagyobbra szabva, ami mellett leraknám a voksot.

    VálaszTörlés
  15. Én mikor elöször jártam Franciaországban barátnőm-aki félig magyar- apósa azt mondta, hogy a magyarok mind kövérek? Pedig akkor még soványabb voltam. Tény, hogy az ő étkezésük is más, de láttam több nem bevándorlott 42-es méretű nőt. Lehet, hogy eleve a francia nők soványabb tipususak, mintahogy a németek között sok a "kissé" molett, a lengyelek és általában a szlávok galambok, a magyarok inkább körték. Az öltözködésük is segit a "takarásban". Én viszont úgy érzem, hogy nem jó nekem a kötött. Esetleg pelerin, vagy nagy kardigán. Szóval igyekeztem mellőzni a kötöttet.

    VálaszTörlés
  16. Lomaquilt, olyannyira igazad van, hogy nekem egy darab kötött cuccom sincs. Csak annyira megtetszett ez a valami...

    Anice, én is úgy látom, hogy a normál ruhák nagyobb méretben- azok a jók. Már akinek. Meg már amilyen a szabása. :o)))

    VálaszTörlés
  17. .. és ha egy stólát csinálnál ebből a szépből? Az ápol és eltakar (vagy elvonja a figyelmet a kényesebb pontokról..), és pont annyit melegít, ami a tavaszi-nyári szezonban épp kell..

    És az álomszép minta is érvényesül.. :D

    VálaszTörlés
  18. szívemből szóltál, nagyon igaz
    bár régebbi Burdákban pl. tényleg voltak telt keblű és gömbölyű csípőjű modellek, de úgy látszik már nem lehet velük eladni az újságot. Kötöttben pedig különösen igaz, hogy pl. egy csipke csoda kardigán nem úgy nézzen ki a viselőjén mintha az kötözött sonka volna. Egy megoldást tudok: le kel fogyni!:o) sajnos én is kűzdök vele:(

    VálaszTörlés
  19. A stóla jó ötlet!

    Hát akkor fogyjunk.... hurrá. :o)

    VálaszTörlés