2009. március 19., csütörtök

Táska, Meska / Bag, Meska

Azt mondjuk gondoltam, hogy amennyiben nyitnék egy boltot a Meskán, akkor nem abból élnék meg a közeljövőben és azzal is tisztában voltam, hogy minimum kétesélyes a dolog, mert vagy az életben soha senki rám nem talál és a polcon porosodnak majd a dolgaim vagy mindenki engem akar:o) és akkor meg éjjel-nappal zümmögtetem a gépem, de még akkor sem jutok elegendő anyagi bevételhez (és most a köztes variációkat nem sorolom fel), azt viszont álmomban sem feltételeztem, hogy mire eldöntöm a lenni vagy nem lenni-féle kérdés rám vonatkozó változatát, addigra sorra zárnak be a már meglévők is, esetleges APEH-ellenőrzéstől tartván.

Na most akkor mi legyen? Válalkozó szelleműek tuti, hogy megérzik az idők szavát és most nyitnak, nagyobb esélyt adván maguknak, mert gondolom én, hogy a vásárlók azért annyira nem ijedtek meg, hogy feketelistára tennék a Meskát, csak szegény eladókban nőtt a pánik az elmúlt napok történései nyomában.

És van pro meg kontra, én meg mint a ping-ponglabda...hol ennek adok igazat, hol annak, illetve nagyjából annak, aki a legutolsó bejegyzést írta.

Csak mutatom a boltom első darabját, hát mi légyen, mondjátok?

I wanted to open a shop on the Meska which is a virtual shop like Etsy. But ... in the last days some bad news began to spread like wildfire regarding our tax-authority and I don't know what I should think of it.
It took a lot of time to come a decision about this idea and
in this moment I am all at the sea. :o(
I am aware of the fact I won't be able to sell too much of my products, it can happen I won't sell anything . The other opportunity: everbody would like to order from me :o).
In the meantime I prepared the first item for Meska which is a summery bag... What shall I do with it?


26 megjegyzés:

  1. Nos igen, nyilván most jó boltot nyitni jó széles választékkal, ha van az embernek számlaadási képessége, mert számos blogolónál látom, hogy inkább megszünteti a meskás boltot, mintsem baj legyen.

    Jó, hogy lehet egyéni adószámmal, művészi tevékenységgel, akárhogy is legálissá tenni. Ez jó. Csak nem mindenkinek éri meg a macera. Mérlegelni kell, aztán meg dönteni.

    Amúgy a Meska nem ,,bűnös", hogy a nálam feltett kérdésedre kitérjek, hiszen ő nem bonyolódik bele az adásvételbe, tkp. olyan, mintha bérbe adná a webáruházát, az ott folyó üzleti tevékenységért ő nem felelős. Aztán a jutalékról nyilván az eladó felé szabályosan számlát állít ki, részéről ennyi a törvényi kötelezettség.

    VálaszTörlés
  2. Én még töprengek... Addig leállok.

    A táskád csodaszép :)

    VálaszTörlés
  3. párdon, a táskádról nem írtam: mesés ):

    VálaszTörlés
  4. A barátosném is azt mondja, hogy szép a táska, éppen most hívott.:o)
    Köszönöm.

    Utána kellene járni az APEH-nál, de annyi macera van vele, hogy riszt egy kicsit. Mondjuk, egy telefont megér(ne).

    VálaszTörlés
  5. Nem szép, csodaszép!!! Nagy különbség!

    VálaszTörlés
  6. Szerintem nem szabad itt vacakolni, meg kell egy konyvelot kerdezni, hogy pontosan a te esetetben mi van. Ahogy Exi mondta ma... cipot a cipoboltbol:-)

    VálaszTörlés
  7. Nekem ez az egész olyan fura. MIndjárt kifejtem miért, csak előbb megdiiiicsérem a táskád, tetszik, tényleg vidám!!!:)

    No. Tudjuk, hogy kell adót, járulékot stb. fizetni? Igen. Szidjuk a képviselőket, feketén dolgoztatókat stbstb, amiért nem fizetik? Naná. Tudjuk, hogy kell(ene) számlát adni akár meskás eladásnál is? Már igen. Tudjuk, hogy a formanyomtatvány kinyomtatásával, kitöltésével csak EGY látogatásunkba kerül az APEHná/él és máris legálisan tudunk árulni? Tudjuk. Akkor most tényleg, ebben hol a macera? Vagyis értem én, én sem adtam eddig számlát, de el is utasítottam az idegenektől érkező felkéréseket. És a közeljövőben szándékozom is kiváltani az adószámot, mert pl. tavaly a nyári fesztiválon csomó táskámat megvették volna a viszoneladók, de nem tudtam számlát adni... Hejj, ha akkor már ezt tudom, ma gazdag vagyok:)) Szóval én csak biztatni tudok mindenkit, aki fél vagy urambocsá' szeretne jogtisztán árulni, hogy vigye már végbe ezeket a macerás lépéseket. Főleg az ilyen nagyszerű, kreatív, ötletes és sikeres alkotókat, mint te, Amotae (bocs, hogy nem hozzád írtam, hátha olvasol még itt:))

    Summa summarum én kicsit ebben megint azt látom, mint az élet oly sok más területén, hogy ott a megoldás, kicsit tenni kell érte, de mi csak panaszkodunk és sajnálkozunk a fejünk fölött... És senkit sem szeretnék megbántani, inkább ösztönzésül írtam... Hajrá, lépjünk, ha tudjuk, merre kell!

    VálaszTörlés
  8. Kato, ezt nagyon jol mondod!!! Csinald es mondd es biztasd a tobbieket stb!!! Hajra!

    VálaszTörlés
  9. Na, ez egy konkrét válasz, konkrét üzenettel! :o)

    VálaszTörlés
  10. Katóval teljes az egyetértés :o).
    Zazi, Te meg inkább ne nyiss boltot a Meskán, ilyen és ehhez hasonló szuperszépséges táskákkal ugyanis súúúúúúúlyos konkurenciát jelentenél nekem :o)))))!

    VálaszTörlés
  11. Valaki irta, hogy tavaly nem adta el a táskáit, mert nem volt számlaképes. Vajon az az eladó aztán számlával adja el? Szerintem nem is a macera körül van a baj, hanem a félelem attól, hogy ha valaki vállalkozó lesz, a kiadásai nagyobbak lesznek, ami viszont megnöveli az árat amiből következik, hogy kevesebben fognak vásárolni. Olyan adózási törvények kellenének, amit bárki eltud vállalni és a vásárló sem jár rosszul. Gondoljunk a növekvő adóterhekről stb. Tudom ezek a kérdések nem ide tartoznak, de mégis. Sok üzlet bizományba vesz át árut, ott hol van a számla?

    VálaszTörlés
  12. Zsukka, nem hiszem én azt! :o)

    Lomaquilt, megint mindenkinek igaza van, én is ezektől tartok, de majd körbejárom a dolgot, hogy is van ez a 200.000 alatti eladás. De mikor...

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szép a táskád, de most egy kicsit szigorúan kérdezném : Szakdolgozatod is jól halad ugyi?

    VálaszTörlés
  14. Lomaquilt, én voltam. A nyári főtári vásáron több táskás bódés szeretett volna táskát egy ismerősön keresztül, amit aztán ők beraktak volna a készletükbe, de ilyen központi helyen nyilván nem kockáztatnak. Igen, a szerény méreteimhez képest sok táskát tudtam volna eladni egy nap alatt és igen, remélem, ha idén tudok adni számlát, még mindig nagy lesz a lelkesedésük:)

    És még valami, ha eladsz egy táskát 5000-ért és mondjuk van 4500-ról számlád (méteráru, rövidáru, posta, ilyesmik), akkor a fent maradó 500 forint nyereség után kell csak adózni. És valljuk meg őszintén, kevesen vannak, akiknek nem jön össze sok-sok-sok-sok kiadás a fent említett bolttípusokban:)

    A babások nagyon szépen összegyűjtötték az általuk megszerzett infókat (na ja, be is mentek az apeh-hoz és telefonáltak meg minden, nagyon ügyes, talpraesett csapat van ott!), itt található: http://indexbaba.gportal.hu/gindex.php?pg=29739312

    VálaszTörlés
  15. Anice nem tudja megtagadni tanárnő mivoltát :o))) Úgyhogy írd szépen a dolgozatod, mert szerintem még rá fog kérdezni :o)!

    VálaszTörlés
  16. A táska: nagyon szép!

    Másik téma: Költségként legfeljebb a bevétel fele számolható el. Sajnos nem lehet lefedni mindent számlákkal, még ha lazán tudnánk is.
    Nálunk van a családban számlás dolgozó, kétharmad részt fizet állambácsinak, egyharmadot tart meg. Talán annak, aki GYES-en van, jó megoldás, ő csak 18%-ot adózik és még valamennyi eü. járulékot fizet.

    VálaszTörlés
  17. Gyönyörű ez a táska is! A kék is nagyon tetszett, de arról csúnyán lemaradtam...
    Egyébként meg: bátraké a szerencse!

    VálaszTörlés
  18. Anice és Zsukka! Nem hiszitek el, de éppen most is azt írom, az 59. oldalt nyűvöm, utolsó fejezet, aztán valami frappáns befejezés, meg a bevezetés szinte teljes átírása és kész. Az egyik.. De a másik könnyebb lesz, talán, most nem tudom, majd ha ezt letudtam, akkor arra is gondolok. Kértem haladékot, elméletileg 2 hetet kapok, így 3 hetem lesz arra. Mert ezt holnap kivégzem, mielőtt ő engem. :o)))

    Köszönöm kedves érdeklődésetek!Tényleg!

    VálaszTörlés
  19. Anyahajó! Én is valami ilyesmire emlékeztem, mármint költségek terén, mindegy, most nem nyitok, majd nyáron átgondolom. Milyen sokan bezártak...


    Millie, köszönöm....:o)

    VálaszTörlés
  20. Ez a gondom nekem is, mint anyahajónak... ok, macera, bürokrácia, papír, apeh-séta... ez egy dolog. De mikor így is béka popója alatt van az óradíjad... és ennek még jó nagy szeletét átadot állambácsinak, akkor mi marad neked? Vállalkozóként nem éri meg csinálni, mert a költségeket se tudnám kitermelni... Ha meg megnövelem az árakat: ki venné meg, ma, itthon, miközben nyakunkon a válság?

    VálaszTörlés
  21. Most akkor nem is él ez a 200 ezres alatti szabadság? Hogy csak akkor kell fizetni, ha ezt elértem? vagy még félre is értettem valamit?

    Engem is taszít az APEH-hal való macera, de nagyon.:o(

    VálaszTörlés
  22. A 200e-nek és ennek az egész mizériának nincs köze egymáshoz. A 200e arra vonatkozik, ha egy-egy cuccot eladsz, pl. használt hűtőt. De amit eleve eladási szándékkal készítesz, és ezért teszed fel tömegesen valahova (netre, sarokra, piacra), arra nem.

    VálaszTörlés
  23. Zaza, nagyon jó lett a táska!

    VálaszTörlés
  24. Köszönöm, Bea, jólesik a dicséreted. A tiéd is. :o)))

    VálaszTörlés