2009. március 11., szerda

Süssünk, süssünk valamit / Let's bake

Ennek a kiflinek a receptje valamelyik sütős-főzős újságomban volt, s az elmúlt években számtalanszor megsütöttem már. Eleinte ragaszkodtam a leíráshoz, aztán egyszer csak reszeltem a tésztába fokhagymát, majd a siker elszédített és utána egészen elszemtelenedtem.
Először megtöltöttem márványsajt-krémmel, aztán tettem a tésztába (nem tölteléknek, hanem a tésztába) párolt káposztát, sajtot, pirított hagymát, de az egyik legjobb változat az, amikor aszalt paradicsomot vagdalok össze és ezzel bolondítom meg...
Valami csodásan finom. Mindehhez annyira egyszerű a receptje, annyira nem kell hozzá semmi különleges és annyira remek érzés dagasztani kézzel, hogy már-már szégyenletes.
Hozzávalók: 80 dkg finomliszt
4,5 dl tej
2 dl olaj
5 dkg élesztő


Ez az alap, bátran lehet variálni....

There is a recipe for our favourite crescent roll! I like backing it because it's absolutelly easy to prepare, it' s wonderful to knead and we don't need any special ingredients.
It's a basic-recipe which can be changed after the taste of the family. I have already baked it filled with Roquefort and after this succes I began to ring the changes on it... Steamed cabbage, onion, cheese were kneaded in it but our fauvorite is the sun-dried tomato, it is adorable...
The recipe: 800 gramms flour
4,5 decilitre milk
2 decilitre oil
50 gramms yeast
salt

It's the basic and the flavoring is up to you.:o)

5 megjegyzés:

  1. Na tessék! Még egy aszalt paradicsom imádó... és ráadásul a recepteket sem átallja variálni! Nagyon ismerős a dolog.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom, tényleg.... :o)))

    VálaszTörlés
  3. Zazikám, ezt a "kicsivel-kevesebb-körlevélbe" kéne megírnd, kíváncsi vagyok, milyen lehet egy online lincselés:)))) Viccet félretéve isteni finomnak tűnik...:))

    VálaszTörlés
  4. Na, szép... Én csak kettőt ettem belőle, elosztva egész napra...:o(

    VálaszTörlés