2012. április 24., kedd

Befőzve I.

A múltkor említettem, hogy van a FB-on befőzünk csoport is, sőt, Befőzünk!, így,  és az a különlegessége, hogy az év minden hónapjában befőzünk valamit, tehát a számomra megszokott és jól bevált befőzős hónapok most szépen kisimulnak az egész évre. Május az első hónap, de van nekünk nulladik hónapunk is, azt hiszem, nem bírtunk magunkkal. Néhányan pitypangból csináltak lekvárt vagy mézet vagy mézízű lekvárt, nem is tudom, különlegeset, az a lényeg, én a pitypangot legfeljebb lefényképeztem, de ezzel még máshol sem villoghatok, nemhogy ott. Nincs türelmem hozzá. Mert pitypang az lenne.

Ginger Ale-t viszont már ezer éve akartam, mert izgatta a fantáziám (azt hiszem, én ezen az izgalmas szinten maradok végig, nem lépek tovább), tessék, ennek is eljött az ideje. Miután beszereztem a muscovado cukrot (vagyis bementem ide, de gyakorlatilag mindenhol van, szóval, nem nagy kihívás, csak itthonról nézve), már csak gyömbér kellett, de az mindig van itthon. És egy kis fűszer. Egyelőre egy kis üveggel készítettem, mégpedig azért, mert volt már cukrom is, gyömbér is, kardamom is, csak éppen feketebors és szegfűbors volt egy adagra való, a boltba pedig lusta voltam elmenni, pedig ezek még nálunk is vannak.


készen van!


kardamom


gyömbér


muscovado cukor


szegfűbors


  feketebors



A recept Esztertől van, már a chilis narancslekváromat is az ő útmutatása alapján csináltam, bevált az is, ez is. A szörp, mármint a Ginger Ale, nagyon fűszeres, nagyon intenzív, nagyon finom. Én még csípősebbre készítettem, kicsit több a gyömbér az enyémben, szeretem érezni a gyömbérre jellemző csípős utóízt, Zoltán szerint a csípős nekem alapíz.

Az áprilist ezzel abszolváltnak tekintem. :)

11 megjegyzés:

  1. Ezt így is lehet, házilag? Nahát! Biztosan szeretném, hisz a gyári cukros lötyit is szeretem. Na, majd egyszer... ezt is....

    VálaszTörlés
  2. nagyon kell hígítani, mert erős, intenzív az íze, csodafinom!

    VálaszTörlés
  3. nagyon jó ötlet ez a minden hónapban befőzök valamit!

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm ezt a bejegyzésed! :)
    Csudijó ötlet, plusz megismerkedtem általad Eszter blogjával is!!! :) Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  5. óh, én nagyon örülök, ha Esztert megismeritek. hogy pedig ebben részt vettem,külön örülök.
    a gyömbérszörp pedig...:)

    VálaszTörlés
  6. ezek a fotók mind sajátok? eszméletlenül jók!

    VálaszTörlés
  7. enyém fotók és az én kis gépemmel,nem az SLR-rel:)

    VálaszTörlés
  8. A gyömbért én is szeretem, szinte mindenben, kedvet kaptam ehhez a szörphöz...feketebors, hú!
    Mostanában csak citromszörpöt csináltam,mondjuk sok mindből még nem is lehet.
    Ja, a képek is el lettek találva!

    VálaszTörlés
  9. próbáld ki, nagyon fűszeres, de én nagyon szeretem :)

    VálaszTörlés
  10. Hú, ezt kipróbálom én is. Gyömbéres italt és kandírozott gyömbért már többször csináltam, nagy sikerrel.

    VálaszTörlés