2014. március 22., szombat

hogy ez már a tudás-e, kérdezte a kétségbeesett Nő

(ez a bejegyzés nem született volna meg, ha nincs a holnapi futóverseny, s ha nem lennék emiatt halálideges)

Ezt az egész horgolásos témát úgy képzeltem, hogy ez nekem menne, de én így éreztem a korcsolyázással kapcsolatban is, aztán álltam 3 órát a palánkba kapaszkodva. Mindenki tud horgolni, ahogy elnézem a blogvilágot, s ha mindenki, akkor nem lehetne, hoyg esetleg én is?
Egyszer már nekiveselkedtem, s megfejtettem a granny square titkát, de elképzelhető, hoyg azóta már elfelejtettem, mindenesetre akkor horgoltam is hirtelen felindulásból (amíg benne a kezemben a titok) egy takarót .


Szünet. 
Mostanában viszont nem jó a kedvem (mint tudjuk), s általános tanács szerint kell valami, ami lefoglal, én pedig úgy gondoltam, szerintem menne nekem egy horgolt párna elkészítése, majd nem csinálok nagy kunsztokat bele, hanem kis négyzeteket horgolok valami pálcával. És akkor itt megállnék. Képtelen vagyok megjegyezni a pálcák neveit, biztos túlmegy az én határaimon, de legalábbis átnyúlik rajtuk, két dolgot tudok határozottan megkülönböztetni, az egyráhajtásost és kétráhajtásost, a többit hagyjuk. A párnához egyik biztos tudásomat sem alkalmaztam, nem tudom, ez milyen, nálam simapálca néven fut.



Úgy képzeltem, hogy három színt használok, fehéret, szürkét és púder rózsaszínt és  a párna 9 négyzetből áll majd, ami azt jelentette (öhöm), hogy minden négyzettípusból hármat horgolok, mert azt pont jól el el lehet helyezni, de azt, sajnos, még elmagyarázni sem tudom, hogy ez miért bizonyult zsákutcának, noha ez még bőven az eukleidészi matematikám innen van. 
Amikor ezen azért túllendültem, akkor kiderült, hogy kicsik a négyzetek, de nem baj,  körbehorgoltam őket. Aztán a körbehorgoltakat egymáshoz horgoltam és kiderült, hoyg még mindig kicsi és akkor azokat is körbehorgoltam. Kezdtem úgy érezni magam, mint a Szeress Mexikóban egyik hősnője.


Ekkor (több hét után) elkészült a fedlap. Pár hétig nézegettem, de hiába akartam a kitartóságra utaló személyiségjegyet erősíteni magamban, nem bírtam nekikezdeni még egy ilyen menetnek, különben is elfogyott a fehér fonalam. Amikor egy rendrakás során megtaláltam egy baromi nagy adagot (nem Catania), megadtam magam, ez párnáért kiáltott, de egyszerűsíteni akartam: egy sima, fehér négyzet lesz a hátoldal, így mindenkinek azonnal egyértelmű. hogy a díszesebb oldal az eleje.
Mivel nem tudtam, hány szemre kell kezdeni, ezzel párhuzamosan lusta voltam próbahorgolást végezni (remélem, érződik, hogy az elméletet tudom ám), így középen kezdtem, az különben is mutatós.


Na. Itt csak két probléma merült fel menetközben, egy, hogy a megtalált fehér fonal vékonyabb, mint a Catania és hiába horgoltam én szorgalmasan, látszatja nem volt, de ezt kiváltottam azzal, hoyg időről időre belehorgoltam a maradék szürke és rózsaszín Cataniát. Rapszodikus megjelenésben.
A másik gond az volt, hoyg egyszerűen nem találtam, hol vannak a sarkok, szerintem ez is a fonalvastagság miatt lehetett, így a tervezett négyzet specifikus sajátosságokat kapott, egyrészt az oldalai nem párhuzamosak és nem egyenlő hosszúak. Mindehhez a közepe kiemelkedik, szinte térbeli vonásokat kölcsönözve ezzel a síknak. Biztos már a nem-eukleideszi matematikán is túl vagyunk.



Most mondjam-e, hogy igazából egy nagy, fehér takaróra vágyom.

24 megjegyzés:

  1. Szerintem ez tök jó lett, gratulálok! Én is kacérkodom a horgolás gondolatával, de a kitartásomból eddig csak pár karkötőre futotta, meg egy hörcsögöt is horgoltam már:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a hörcsög nálam már minimum intermediate szint!

      Törlés
  2. Minden rendben, ez mar tudas :-D A kozepen kezdett rovidpalcas negyzetek mar csak ilyenek. Lehetett volna blokkolni es ugy befolyasolhattad volna az alakot, de igy is ugy is szep. Enjoy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. engem igazából nem zavar az amatőrsége. ráadásul nem bírtam értelmezni a pálcákat Annás pöttyös mintáján (nem rajta múlt), így most újabb blokkok készülnek, szürke- piros mintával. viszont segítségre szorulok, hogy lehet ezeket szépen összevarrni? vagy horgolni? vagy hogy?
      és a párna elejét és hátát is össze kell horgolni?

      Törlés
  3. Horgolok neked, ha kötsz nekem...

    (Bár borzasztóan vágyom egy Zazálea-féle csipkekendőre, nem igazán van rá szükségem sajnos, ellenben van két gyerekpulcsira való fonalam, erre szükség is van, és ötlet is van hozzá, meg egy finom kis pici kendő kéne Lilinek, mert a horgoltak olyan durvák, elnagyoltak a 90centijéhez. Cserébe takaróhorgolásban elég jó vagyok, meg igaziból bármiben, feltéve, hogy csak egy tű kell hozzá, nem 2. )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát milyen kendőt szeretnél, miért nem mondod? milyen színt, milyen mintát? engem tanítani kellene, az lenne a jó egyébként, az olyan dupla haszon. szerdán megyünk Bécseb (btw), de villámlátogatásra, Virágot visszük a Hauptbahnhof-ra, megy Wels-be. vagy hova.
      szóval, milyen színű kendőt szeretnél? :)

      Törlés
    2. Nahát, 5percre lakunk a Hauptbahnhoftól, nem ebédeltek nálunk?
      Tanítani nem kell ám, látszik, hogy tudod te ezt, max egy kicsit jobban odafigyelni... De ha van konkrét kérdésed, vagy konkrét mintád, akkor szívesen átveszem veled. Akkor feljöttök?????

      Törlés
    3. Gyalog 5perc, szóval nincs sok kifogásra lehetőségetek :))) és akkor megbeszéljük a kendőt, van pl meggylevesszínű fonalam, gy ö ny ö r ű! :)

      Törlés
    4. most elbizonytalanodtam, h jól mondtam-e a pályaudvart, holnap délután már magamnál leszek, jelentkezem, jó? ebédre nem, de felugrani és meggyömöszkélni a kissanyit de jó lenne!

      Törlés
    5. Oké, megbeszéltük! :) azért írd majd meg a pályaudvart, mert ha tényleg a hauptbahnhof, akkor kisétálunk elétek.

      Törlés
  4. :) Jó ez :) mondjuk én erre alkalmatlan vagyok, eddig egy horgolmányom van, Lily Go Piquant-ja (csipkekendő, mert mivel kezdjünk), de én se kötésben, se horgolásban (se másban) nem tűröm a monotóniát. A legbonyolultabb mintákat is addig csinálom, amíg nem tudom fejből, akkor unom már és muszáj pihentetnem egy kicsit. De akkor hiú ábránd volt, hogy te majd legkésőbb Tihanyban megtanítod nekem a pikót, mert az mindig béna lesz :D (ja, és holnap remélem találkozunk)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. csipkekendőt KÖTNI, azt igen, segítek! horgolni nem tudok.

      Törlés
  5. Ez már tudás! Minden más finomság, számolás és egyebek kérdése. :)

    VálaszTörlés
  6. Szerintem is tök jó!
    Egyébként meg azt hiszem, hogy van olyan hangulata az embernek, amikor nem csak a szar is ízetlen, de legegyszerűbb kézimunka is unalmas, béna, mégis elrontja az ember, és akkor vagy lebontja, és még unalmasabbá válik, és azért utálja meg, vagy benne hagyja, és akkor meg azért utálja. :)
    Valahogy túl kell élni ilyenkor önmagunkat. :)
    De azért szerintem a találsz egy olyan mintát, ami teljesen elragad, akkor azzal már nem lesz semmi gond, téged ismerve. :)
    A blokkokat meg össze is lehet varrni matracöltéssel, vagy össze is lehet horgolni. Szerintem ez már annak a kérdése, ki melyiket szereti jobban (vagy melyiket utálja jobban:) ). Persze, akadnak olyan minták, amik jobban mutatnak így vagy úgy összeillesztve, de a legtöbbnél mindegy.
    Horgoláshoz: https://www.youtube.com/watch?v=83uNDB7OuAg&list=WL13E2EAE6E31D0C52
    https://www.youtube.com/watch?v=Bc8wuoA_i48

    (na most van egy ezeknél milliószor jobb video, amit nem találok, pedig be is lájkoltam, és a megnézendők közé is beraktam, mégsem.....)

    Varráshoz: https://www.youtube.com/watch?v=e5MqVVlekV0&list=WL13E2EAE6E31D0C52 (bár ezt valószínűleg te milliószor szebben és jobban tudod...)

    VálaszTörlés
  7. Nekem speciel tetszik, én azzal hízelgek magamnak, hogy tudok horgolni (na jó, a szakszavakat nem mindig értem. :o) ), de ekkora darabra soha nem vállalkoznék (tudom, soha ne mondd, hogy soha), mert unalmas. De elefántban jó vagyok. :o) HA akarsz, kaphatsz tőlem egyet - vagy az már van? (Bár most 2 hétig olyan nyavalyás voltam, hogy a gépet sem igen kapcsoltam be. De elolvastam A sündisznó ...-t Jóóóóó! Csak sírtam a végén. Szóval kitartás, megy az horgolás, ha van türelmed, bátran fogj bele abba a takaróba - legfeljebb néhány évig lesz horgolni valód. :o)))

    VálaszTörlés
  8. Én 2 db tatakaró (1 és 2 személyes) és sok granny kendő, meg párna után untam meg, persze azóta is horgolok,csak másféléket
    .A kötés nekem nagyon-nagyon lassú, pedig most is van tűn egy vékony pulcsi kezdemény, egy este 1 cm haladás szinte semmi. Inkább horgolni szeretek. Simát is és Tuniszit is .
    De te bátran kezdj bele egy este 2-3 kocka és hipp-hopp kész a takaró.

    (Egy hűséges olvasód:Kata)

    VálaszTörlés
  9. Az van, hogy megint túlzottak az elvárásaid. Ez egy nagyon klassz darab, nekem is tetszik, és külön elismerés a színekért, üde, vidám, megnyugtatóan barátságos. Szép úgy ahogy van, úgyhogy lécci ne sértegesd az elégedetlenségeddel.
    Mi volt a versenyen?

    VálaszTörlés
  10. Kedves Zazi, itt ülök és kacagok:-). Kérlek, írj még sok ilyet!

    VálaszTörlés
  11. Kedves Zazi, itt ülök és kacagok:-). Kérlek, írj még sok ilyet!

    VálaszTörlés