2012. június 27., szerda

Befőzés XIII. - levendulaszörp

Pár évvel ezelőtt kaptunk egy palack levendulaszörpöt, én nagyon ittam szerettem, bár az való igaz, hogy nem mindennap ittam, hamar be tudok sokallni a levendulától. Most készült nálam is, nem sok, pár palack, ennyire volt elég az a levendulamennyiség, amiről biztosan tudom, hogy honnan származik.
Több receptet is végignéztem, pl. ezt, meg ezt,  meg ezt is, meg ezt is, nyilván mindegyik jó, az enyém azonban egyfajta mischung, ofkorsz.

Nincs tömény levendulaíze, de azért rendesen levendulás, pont annyira, hogy nálam a kellemes és a nagyon szerethető határán belül van, meglehetősen fogy is. Meglehetősen.

A színéről még azt szeretném elmondani, hogy életemben nem láttam még levendulaszínű levendulaszörpöt, mindnek ilyen laborvizsgálatra váró színe van, ám egyik nap a FB-on valaki felrakott egy nagyon romantikus, halvány lila színű csodaságot, akkor megkérdeztem, hogy ezt most hogyan, mert ilyen azért nem nagyon létezik, esetleg színezővel, de mára eltűnt a bejegyzés komment nélkül.


Update: nem citrom, hanem citromsav, akkor nagyon szép lila lesz, Limarával megbeszéltük
,



4 megjegyzés:

  1. Ha lila, ha nem, én megkóstolnám. :o)

    VálaszTörlés
  2. Felcsigáztál!...most igazán. Akkor esetleg a kertemben lévő elnyílt (elfelejtettem időben leszedni) levendulát esetleg erre a célra még felhasználhatom?

    VálaszTörlés
  3. főleg a virág kell, és a házi nagyon jó, mert nem volt permetezve, ide pedig az kell, viszont a citromsavat ki ne felejtsd,mert azzal gyönyörű lila színe lesz,nézd meg a linket, limara linkjét!
    és majd mondd el, milyen lett:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm! Ebben a kánikulában igazán remek frissítő!
    http://kisnyuldolgai.blogspot.hu/2012/07/gasztro-2x.html

    VálaszTörlés