2011. október 26., szerda

1739. bejegyzés, melyben népszámlálok

Tessék, például nem tudtam azt sem, hoyg az első népszámlálás 1784-85-ben volt, meg azt sem, hogy itt volt egy fő cél*(a potenciálisan besorozhatóak kiszűrése), és hogy a sarjadék, az nem gyereket jelent, mint azt mi gondoltuk itthon, hanem az egy rendkívül bonyolult meghatározás, melynek pontos tisztázása családunkban eredmény nélkül záródott.
Ilyen érdekes dolgok vannak, de komolyan.


*tehát nem az, amit most a rádióban hangoztattak, a színtiszta érdeklődés, hogy hányan laknak az én megyémben


 

2 megjegyzés:

  1. Minket is megnépszámláltak a napokban. És mert én már csak ilyen vagyok, megkérdeztem, hogy akkor az adatvédelemmel most hogy van, mi biztosít engem arról, hogy az adataim a statisztikai hivatalon kívül sehova el nem jutnak, erre mély csend lett. Kezd egyre inkább az agyamra menni a "nagy testvér" figyelő szeme... meg a tudat, hogy nincs szabadulás előle.

    VálaszTörlés
  2. Egyszerűen csak az a hülyeség, hogy anonimnak mondják. Nálunk legalábbis nagyon hangoztatták. Meg hogy egyáltalán elvégzik. Nem volt egyetlen olyan kérdés sem, amire akárhonnan, valahonnan állambácsi ne tudná már eleve a választ. Nem kellett volna egyéb, mint hogy az összes adatkezelő "szerv" - adóhatóság, ilyen-olyan biztosító, lakosság nyilvántartó, egyebek - egy bizonyos dátumhoz összesítsék és beszolgáltassák az adataikat. Volt aki fütyült az egészre és nem számolta(tta) meg magát. Büntetendő? Mivel és hogyan?

    VálaszTörlés