2009. április 5., vasárnap

Mucha

Ha valaki szereti a szecessziót/art nouveau-t/Jugendstil-t, ki ne hagyja a Mucha-kiállítást a Szépművészetiben. Művészettörténeti adalék: soha nem tudtam, mi a különbség fenti stílusok között. Jelentem: semmi, csak területenként másképpen nevezték. Jugendstil természetesen német nyelvterületen, szecesszió a Monarchiában, míg az art nouveau francia területen. (Spanyolország: modernismo, Olaszország: stile floreale...)
És az art deco pedig az art nouveau építészeti és iparművészeti irányzata, bár csak gyökereiben lelhető fel az eredeti stílus.
A kiállítás nagyon tetszett, s bár mostanában nem vagyok emberbaráti hangulatban, ennek ellenére mindig örömmel tölt el, hogy sokan kíváncsiak még a művészetre.

If somebody likes the secession/art deco/ Jugendstil... please don't miss the exhibition of Mucha in the Museum of Fine Arts! I have never known what the difference is between them but yesterday I was enlightend: nothing. The name depends on the area: the style was called Jugendstil in Germany, secession in the Monarchy, art nouveau in France.
And the art deco is the industrial design of art nouveau.

4 megjegyzés:

  1. A kedvenc stilusom, foleg Gustav Klimt. Meddig van nyitva, nyàron mèg nyitva lesz?

    VálaszTörlés
  2. Most az jutott eszembe,hogy kamaszkorom végén szétszakadásig hordtam egy Mucha-képekkel telenyomott selyemblúzt :-)

    VálaszTörlés
  3. Katica, ha jól tudom, június (talán) 7-ig!

    Katafolt! :o))))

    VálaszTörlés
  4. Nahát, milyen közel jártunk egymáshoz! Mi tegnap a Műcsarnokba bringáztunk el a La Vida-t megnézni.
    Imádom Mucha-t! Mikor legutóbb Prágában voltam megnéztük a múzeumot, és egy sörözőbe is elvittek, ami tele volt Mucha képekkel :-D
    Megkaptam a csomagot és teljesen elájultam! Innentől egy szavad sem hiszem, hogy valami nem sikerül...
    Az újságot külön köszönöm!

    VálaszTörlés