2012. február 28., kedd

Csodálkozva

Miután szombaton útnak indítottuk Virágot*, a nagy bánatra való tekintettel elmentünk moziba, nekünk ilyen a szomorkodós magatartásunk, mert úgy gondoltuk, nem tudunk mi azonnal és csak úgy hazajönni, átmenetet képeztünk magunknak, és megnéztük ezt a filmet. Gondoltuk, hoyg egy izgalmasos kémfilm majd jól eltereli a figyelmünket, az kell nekünk. Nem is a film volt az érdekes, hanem a közönség, én olyat moziban még nem tapasztaltam az elmúlt 10 év során, hogy a film végén a közönség nem pattan fel, nem kapja a kabátját és nem tömörödik a kijáratnál, na, most az történt, hogy már régen a stáblista végén jártunk, megjelentek a takarítók, a nézők pedig csak ültek és zavartan néztek maguk elé, de komolyan. Én ezt annak tudtam be, hogy ugyanazt érezhették, mint mi, mi is üldögéltünk még, ugyanis  a film nagyon ...furcsa volt. Semmi üldözéses jelenet, semmi lövöldözés (az elején volt valami, csak akkor még nem tudtam, hoyg ez az akciójelenet), nem nőtt a feszültség, nem rakódtak egymásra az információk, nem lett gyanús senki, hanem végig  egyenletes hőfokon, kitartóan ment minden a maga útján, mígnem egyszercsak ott ült egy szobában a kedvencem, hoyg akkor ő itt most a kém. És mégis, a hangulata, az operatőri munka, az nekem nagyon tetszett, jó sötét volt, azt szeretem, igen.



*igen, minden bejegyzés ezzel kezdődik, ebben élünk


7 megjegyzés:

  1. jaj,hát nem úgy sötét, hogy gonosz erők működnek bennük (bár a hidegháború idején vagyunk), hanem a fényerő szempontjából! :)
    de nem vicces, nem röhögős, az biztos.

    VálaszTörlés
  2. mi már jó pár hete láttuk, de a mi közönségünk egy része feladta idő előtt a "küzdelmet", rég voltunk már olyan filmen, amiről 4 pár/adagnyi ember ment ki, összesen vagy 15-en. tény, h lassan bontakozik ki, de ez az ilyen jellegű filmek fő tulajdonsága.
    nekem nem tetszett annyira, viszont ha tényleg igazán csuda jó filmet szeretnétek látni, mindenképp nézzétek meg az életrevalókat. zseniális, az utóbbi idők legjobbja. keserédes tökéletesség.

    VálaszTörlés
  3. én azt mondtam Zoltánnak, hogy a Nyugatnak ott a James Bond, nekünk Kelet-Europában ez jutott :)

    erre ő azt mondta, h na jó, de Bond fikció, ez viszont valóság.

    a történet nem volt egy remek sztem, de a film képei, a hangulata, az nagyon átjött nekem, éppen a színek és a sötétsége miatt.


    rendben! :)

    VálaszTörlés
  4. Egyik bejegyzséemben én ezt a filmet úgy jellemeztem, hogy olyan barna. Mert valójában gondolj bele: mi tényleg eddig csak a Bondos-üldözős-látványos-akciós változatokat kaptuk. Pedig a valódi kémélet tuti nem ez, hanem csupa hosszú megfigyelés, kódfejtés, találgatás, aktamunka, háttérrejtelem. És nem lehetsz feltűnő, mert akkor minden szem rád szegeződik... :-)

    VálaszTörlés
  5. ez úgy volt, h olvastam a bejegyzést, és nem kattintottam a linkre, de kitaláltam, h melyik filmről beszélsz..pedig nem is láttam, csak az első fél órát:)

    VálaszTörlés
  6. ez úgy volt, h ezen nekem nevetnem kell :)))

    VálaszTörlés
  7. akkor már megérte megírnom:) egyszer meg fogom nézni ám, csak nem nagyon fáradtan, úgy nem bírtam követni, főleg angolul..

    VálaszTörlés