Még azt nem tudom, hogyan lehetne megfogalmazni nyafogás nélkül azt a bejegyzést, amelyben szó van elkészített, a megrendelőnek nagyon tetsző, elküldött termék(ek)ről, de nincs szó az érte járó összeg számlára érkezéséről, helyette van bizalomvesztés, szomorúság és orrlógatás.*
Megoldásokat szívesen fogadok.
*mondjak részleteket? úgy nyafognék egyet
Mesélj! Hátha magára ismer az illető.
VálaszTörlésSzerintem is mesélj...
VálaszTörlésÉs mi lenne, ha a pénz felét elkérnéd mikor nekiállsz a munkának?
Szerintem is, "nyafogj" nyugodtan, minden okod megvan rá. Sajnos.
VálaszTörlésMindenképpen mesélj, és fenyegetőzz azzal, hogy kiírod a nevüket és lakcímüket a blogra. ;-)
VálaszTörlésÉn őszintén meg voltam lepődve, mikor fonalat vettem valakitől, hogy előbb elküldte, mint hogy fizettem volna. Nagyon jól esett a bizalom, de nem biztos, hogy én a helyében ezt megtettem volna, végül is vad idegen voltam. Mondjuk én természetesen fizettem, és tényleg nagyon jólesett. Szóval a bizalomvesztés az nagyon rossz, mert ezeket a szép pillanatokat is veszélyezteti. Én nagyon remélem, hogy az illető most már gyorsan fog fizetni, mert különben mindannyian fizetünk érte - erkölcsi alapon
VálaszTörlésNekem mindig az volt a véleményem, hogy nekem ugyanannyi megbízni a vásárlómban, mint a vásárlómnak bennem. Ő sem mehet biztosabbra, mint én, ezért általában az "üzlet megkötésekor" rögtön postázni is szoktam.
TörlésFurcsa ez. Nem jó sem így, sem úgy. Hiszen a vevő sem tudhatja, ha előre fizet, hogy megkapja-e az árut. Természetesen nem a jól ismert nevekre és blogírókra gondolok...
VálaszTörlésSajnálom, hogy így jártál. De ne add fel még, hátha... Mit mondott, miért nem fizet?
Pont így gondolom én is.
TörlésAz internetes webáruházakban alap az előrefizetés.
VálaszTörlésSzerintem nem gáz. Én "csak" vásárló vagyok mindig, de nem akadok ki rajta, sosem jártuk még meg.
Én nem nyafognék ide - bár jó lenne olvasni :-), inkább az illetővel venném fel a kapcsolatot. Bár nem tudható, hogy mi van a nemfizetés hátterében, mert mondjuk ha egy váratlan esemény jött közbe, ami még mondjuk az megrendelőre nézve is rossz, akkor te éreznéd rosszul magad. Tenném ezt, mert én inkább kerülöm a konfliktust, az ajtó mindig marad a helyén! :-)
VálaszTörléstöbb levelet elküldtem, semmi válasz, nem értem
VálaszTörlés:-(((
VálaszTörlésPostai utánvétel!!! Te feladod postai utánvétellel (nyomtatvány) a postán, az illető pedig fizetés és
VálaszTörlésaláírás ellenében kapja meg a küldeményt.
Vevőként kerültem hasonló/azonos szituációba, fizettem, aztán se' kép, se' hang. Mivel FB-on fent volt az eladó, ott is reklamáltam, erre lezárta (igaz, többen is reklamáltunk már). Következő lépés: hivatalos hangnemű levél, kilátásba helyeztem a bíróságot, mivel az ügyletnek írásos nyoma (is) volt. 1 héten belül megérkezett a csomag.
VálaszTörlésAz utánvét azért nem tökéletes, mert, ha nem veszik át a csomagot, még a postát is Te állod (feleslegesen).
Vevőként nem tántorít el a vásárlástól, ha előre kell fizetnem:-)Bár a rosszízű eset után hónapokig nem rendeltem semmit.
SASA, nem nagyon tudok elfogadható magyarázatot találni a hallgatásra, mert valóban bármi megtörténhet, de egy sort azért lehetne írni, hogy mi a késedelem oka, és főleg, mikor fizet(ha akar egyáltalán).
Zazalea! Én "nyafognék", nehogy Te restelld magad!
Kati
még egy kicsit várok, aztán nyafogok.
VálaszTörlésvevőként? Kati,nem a textilesről beszélsz? ott voltak furcsa esetek valóban, nem véletlenül nincs link. vagy már nincs is hová?
én nagyon engedékeny vagyok fizetésügyileg, majd írok erről, de ez most rosszul esett, át kell értékelnem dolgokat.
így tanulok én. :(
Szomorú dolog ez. Sajnálom hogy elveszett a bizalom.
VálaszTörlésA továbbiakra azt tudom én is csak tanácsolni, hogy kizárólag előreutalás után küldd el a csomagot. Én mindig leírom, megírom, hogy amint a szlámon van a pénz, aznap postázok is. Így másnap nála van a csomag. Persze törzsvevőnél, ismerősnél nem, de idegennél muszáj bizalmatlannak lenni.
Az említett textilessel mi is majdnem megjártuk, de szerencsére kitartóak voltunk...
Azóta maradnak a jól bevált, évek óta működő beszerzési helyekről történő rendelések.
Fel a fejjel, illetve kitartás, hátha vmi csoda folytán jelentkezik az illető.
köszönöm!
VálaszTörlésegyrészt van ez az anyagi kár, ami nekünk számít, mit tagadjam, másrészt pedig a pénz mellett veszett itt a bizalom is, ami azért nehezebb eset, mert nagyobb a kamata.
na, majd mesélek még. :)
(a textilessel nekem külön történetem van, de én jól jártam, bár... ööööö... furcsán) :))
Szomorúan olvasom!
VálaszTörlésNekem is vannak történeteim. Én is az előre utalást szoktam.
A címe gondolom megvan, mert ugye elpostáztad neki, így kiránduljatok el arra fele!
Haaat, azert en el tudok kepzelni olyan esetet, amikor valaki indokoltan tunik el... en pont egy munkaval jartam igy, nagy munkaval raadasul, hataridohoz mar nagyon kozel voltam es minden percre szuksegem lett volna, mikor hopp, infarktust kaptam - azonnal korhaz, intenziv osztaly, stbstbstb, eltelt kb 2 nap, mire agyilag eljutottam odaig, hogy megkertem a paromat, hogy hivja fel az ugyfelemet. Gephez pedig kb. egy hettel infarktus utan ultem leghamarabb.
VálaszTörlésSzoval ilyesmi is lehet a hatterben, es ha mondjuk telefonszamotok nincs egymashoz, csak e-mail cim, akkor eleg nehez, es az eladonak tenyleg nehez lehet kivarni.
Szerintem varj kb. egy hetet, es utana kezdj el mindenfele alternativakon gondolkodni (illetve persze gondolkodni mar lehet elore is, na, erted mit mondok:) ). En a fenti sajat tapasztalatombol ugy gondolom, hogy egy het utan azert az ember mar el tudja kezdeni utolerni magat. De addig lehet indokolt is a hallgatas.
Judit
Szerintem sem kell rögtön a legrosszabbra gondolni,bármi közbejöhet. Néhány nap után megoldódik a dolog, majd meglátod.
VálaszTörlésA textiles az a Csodatextil vagy mi, amiről beszéltek?
Nagyon sajnálom!!!!!Remélem,hogy megoldódik!
VálaszTörlésÉn,bár már régóta csak ismert forrásoktól veszek,ha veszek-,többször elgondolkoztam azon,hogy nekem,mint vevőnek,előre kell fizetnem,DE: mi a garancia arra,hogy meg is kapom az árut?
Jó lenne,ha valaki kitalálna valami IGAZI megoldást,hogy az eladó is jól járjon,meg a vevő is?
Természetesen ez NEM RÁD VONATKOZIK ZAZA!!!!!!
Csak előjött belőlem a téma kapcsán.
lányok,nem napokról,hanem HETEKRŐL beszélek. és hiába küldöm a leveleket.
VálaszTörlésZaza akkor indokolt a nyafogás, ez egyértelmű. Szerencsére én még nem jártam így, viszont volt, hogy én is meglepődtem megjött a csomagom mikor aznap utaltam csak el az összeget. Megbízott bennem az eladó és előre elpostázta. Nagyon sajnálom az esetet, fel a fejjel :)
VálaszTörlésA meglátogatást (előzetes bejelentkezéses levél után) azért írtam, mert Magyarinda Kata is így járt és akkor érdekes azonnal utalt (itt is hetek után volt a dolog).
VálaszTörlésÉn a helyedben ezt nem hagynám annyiban!